(Vous pouvez consulter le premier extrait ici) (23099 accès)
Version XIII ème
Près estoit jà de l’ajourner, Poy ont dormi jusque au matin Que hiraut mainnent grant tintin. Par rue vont criant le cours : Or sus, chevaliers, il est jours. Dont véissiés esmarveillier Les gens pour aler au moustier. Après quant le messe oy orent S’atournerent plus tost que porent Ens es deus villes ; esgarder Puissiés dames acesmer De dras de soie et de samis Bien atournées à devis : Ce sambloit uns drois paradis. Là oïst-on trompes boudir, Tabours sonner, timbres tentir. As osteux li preux baceler Se hastoient forment d’armer.Li jours fu clers, solaus leua…
|
Version XV èmeJusque ce vint le matin que les heraulx alerent avant les rues, criant a haulte voix que chascun s’armast. Alors veissiés chevaliers appareillier et eulx ordonner pour aller a l’eglise oÿr le service divin ; apprès la messe oÿe et qu’ilz orent prins chascun une souppe en vin, ilz s’armerent et appresterent es deux villes, c’est assavoir a La Fere et a Vendeul. Lors veissiés venir dames et damoiselles par grans troppeaulx et par grans assamblees ; des habillemens et paremens dont elles estoient aournees ne vous veul tenir long compte, car assés est a croire que chascune endroit soy s’efforcha de soy monstrer, en especial la dame de Coucy sus toutes aultres estoit richement habillye, sy tirerent toutes es hours ainsy et pareillement que le jour devant aoient fait. La encommencherent de soner trompettes et menestrés a grant force. Le jour estoit cler et net ; chevaliers et bacelers pou le beau temps se resjoÿssoient ; pour eulx armer et habillier… |
Le jour étoit sur le point de paroître, et on ne donna pas beaucoup de temps au sommeil, car les hérauts font grand bruit dans les rues, en criant : « Or sus, chevaliers, il fait grand jour ! »
Chacun s'empresse de se rendre à l'église
et après la messe tout le monde s’apprête dans les deux villes ; les dames étoient si galamment parées d’habillemens de drap de soie et de satin qu’on croyoit être dans un vrai paradis.
De toutes parts retentissent trompettes, timbres et tambours : les preux chevaliers se hâtent de revêtir leurs armures.
Le lever du soleil annonce un beau jour…
![]() |
Plan du site -Contact |